Gondolatok, érzések, mindenfélékről...

Friss topikok

Feliratkozások


Add to Google Reader or Homepage

Nyulak ünnepe

2009.04.10. 23:30 Jasmioneee

Nekem már nincs húsvét.

Mert mi is a húsvét igazából?
Gyerekkoromban nem lettem megkeresztelve. Édesanyám - aki nem volt vallásos - azt mondta apukámnak - aki nagyon vallásos volt - hogy majd a gyerek felnő, és eldönti, hogy mit akar. (Már akkor is liberális volt :) )
Szóval a "nyusziünnep" sokáig arról szólt, hogy vasárnap kimentem a Winkler bácsiék elé, meg a kisközbe, és jól teleszedtem egy fonott kosarat friss, zöld fűvel, hogy aztán kitegyem a nappaliba a szőnyeg közepére. Hétfőn reggel aztán tele volt a kosár piros csokitojásokkal és csokinyulakkal és mindenféle finomsággal.
Ezt jelentette a Húsvét.
Egyszer emlékszem nagypénteken téliszalámis kenyeret akartam enni reggelire, és anyu azt mondta: "úgysem vagy megkeresztelve..." :)))

Aztán idősebb lettem, és megtaláltam a vallást. (Vagy a vallás talált meg engem)
Akkor megtanultam, hogy a Húsvét ünnepe arról szól, hogy Jézus feltámadt. Persze már akkor sem értettem, hogy jön ide a tojás, meg a nyúl, meg mindenféle olyan, amiről a Bibliában szó sincs. De akkor már megtelt másfajta érzelmekkel is ez a pár nap.

Néhány évvel később találkoztam valami mással, ami ismét új perspektívát adott, emiatt pedig mára a húsvét a "nyulak ünnepe" lett számomra. A zsidó ünnep ha jól tudom az Egyiptomból való szabadulásról szól. A katolikus pedig összeolvasztotta a pogány termékenység ünnepeket ezzel. Azaz vajhmi kevés köze ahhoz, amire eredendően utalna.

Ígyhát, Boldog Nyulat mindenkinek! :DDD
 

Szólj hozzá!

Címkék: húsvét ünnep egyiptom vallás zsidó kivonulás kereszténység katolikus nyulak pászka

A bejegyzés trackback címe:

https://jasmioneee.blog.hu/api/trackback/id/tr551058721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása