Gondolatok, érzések, mindenfélékről...

Friss topikok

Feliratkozások


Add to Google Reader or Homepage

Óda az Ambroxol-Q nevű patkányméreghez amit köhögésre adnak köptető álnéven

2009.02.11. 02:58 Jasmioneee

Mélyen tisztelt Doktornő!

Ezúton szeretném jelezni, hogy az ön által néhány napja felírt, köptetőnek álcázott Ambroxol-Q nevű csodaszer, amelyet 30 mg-os tablettás kiszererelésben árulnak a patikákban és vénynélkül kapható, véleményem szerint patkányméreg. Vagy még annál is aljasabb készítmény.

Ez a nagyjából lencse nagyságú tabletta, két napja keseríti éjjelem és nappalom, mivel 3x1 szedési intenzitást javasolt a Doktornő. Most töltöm második éjszakámat fuldoklással, de holnap már aludni fogok, ahogy a "gyógyszer" szdedése nélkül eddig is tettem, mert fellázadok, és nem szedem tovább!

Ez a "köptető" tényleg mindent kiköptet ami még az emberben benne van és mindent ami a szájnyílásán kifér. Belső szerveket is beleértve. Hatása a bevétel után 1-2 órán belül jelentkezik és kb. 4-5 órán át tart. Így én pontosan két napja nem tudok aludni (valamint a velem együttélő két macska sem, de ők nappal pótolják). Én nappal sem tudom pótolni, mert akkor is köptetőt szedek.

Az érzés, akár a pezsgőtabletta. Vagy talán a mentos viselkedhet így a kólában. Érzem ahogy fejlődik a hab szerű képződmény a torkomban, amely aztán egy mélyről jövő, fájdalmas harákkal, vagy hosszabban tartó köhögésrohammal a felszínretör. Félpercenként. Ha nem maradok ébren, belefulladok. De így elaludni képtelenség, ezért folyamatosan köhögök.

Se életem, se nappalom. Rekeszfájdalom és kialvatlanság.

Doktornő kérem én feladom! Holnaptól nem vagyok hajlandó beszedni! Higgye el, amint abbahagyom, meggyógyulok! Érzem! Mit nekem influenza, vagy más egyéb fertőzés! A köptető nélkül visszatér életkedvem, tudok majd aludni és pár nap alatt meggyógyulok!

Ha még élek.

Ellenkező esetben kanállal javasolt porhüvelyem összekaparása, és a fejfámra csak annyit: "... már mindenét kiköpte."

Kérem mellétűzni az Ambroxol-Q papírdobozát!

Maradok tisztelettel...

15 komment

Címkék: mentos kóla influenza cola köhögés köptető ambroxol ambroxol q patkányméreg

A bejegyzés trackback címe:

https://jasmioneee.blog.hu/api/trackback/id/tr42936149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zümmmi 2009.03.15. 09:07:57

hm.mi mindig ezt szedjük és nincs vele semmi bajunk. viszont csak az első 2 napban kell 3x1, utána 2x1 az adag... nem lehet, hogy a doktornéni egy kicsit túladagolt?

Jasmioneee 2009.03.15. 09:34:40

@zümmmi: Nem tudom, igazából több éve nem voltam már orvosnál, ő kifejezetten a 3x1-et mondta végig, de elég beteg voltam. Folyamatosan jártam hozzá, és a végén már azt mondta, hogy akkor este ne vegyem be, ha nem tudok aludni a köhögéstől! :( Ha nem vettem be, akkor sem tudtam aludni, mert akkor meg nem szakadt föl. :(
A legrosszabb az, hogy most meg úgy érzem, kezdek visszaesni! :(

Mrs.Columbo 2011.03.21. 07:56:56

Nekem most írták fel. Ezek után nem tudom, hogy bevegyem-e..:D

Jasmioneee 2011.03.21. 09:57:02

Flóra, szerintem vedd be nyugodtan, mert szükséges. Azóta már szedtem ismét én is, és kinyertem a PATIKUSBÓL egy igen értékes információt, miszerint este hat után már nem célszerű bevenni, mert akkor van az, hogy nem hagyja aludni az embert.

Szóval időzítsd úgy, hogy este hat előtt vedd be az utolsót.

Jobbulást! :)

Dany 2011.04.20. 14:07:50

Minden köptetőre igaz, a szirupokra is, este 6 után nem tanácsos bevenni.

bboldii11-2011 2011.05.16. 20:29:56

@Dany: Kivéve, ha éjjel 3-ig dolgozik :)

nimrod666 2011.11.09. 12:35:36

A blog írójának valszeg hörgőgyulladása van, azért krákog annyira. Nah, de nekem ez a gyógyszer igazán hatásos. A különböző szirupok meg az ACC 200 már gyerekkoromban sem volt elég.
Amúgy meg éjszaka minden a tüdőben köt ki, ha teljesen vízszintesen fekszünk. Ezért tanácsolom, hogy a párna legyen magasabb! Nekem ez segít éjszaka aludni és nem kelek fel rá, hogy fulladozom. Amúgy meg nekem nincs gondom azzal sem, hogy mikor veszem be, de általában lefekvés előtt szoktam nem pedig este 6 előtt...

horvathluigi 2011.11.24. 09:16:51

Kedves Jasmioneee!

Véletlenül akadtam blog bejegyzésére. Hát, egy hatóanyaghoz még nem írtak ódát, de az Ön
stílusa valóban lírai és a 3 heti köhögés után a feszült érzelmi állapot sem hiányzott :)
A gyógyszerész valóban fontos információt osztott meg Önnel, mert köptetőt általában
csak napközben javaslunk, estére ha muszáj, akkor inkább köhögéscsillapítót. Az,
hogy Önnek ezt nem mondták el (bár, ha több éve nem volt orvosnál, akkor ez nem
meglepő… :), természetesen nem az Ön, vagy a gyógyszer hibája. Kár lenne az ambroxolt
ezért „patkányméregnek” hívni, már csak azért is, mert az egyik leggyakrabban használt
köptető, sőt a szirupot a gyermekorvos kollégák is gyakran javasolják.
Fontos még tudni, hogy a köhögés önmaga nem betegség, hanem egy betegségnek a tünete. A
légutak egyik legfontosabb védelmi eszköze pont a köhögés, amellyel a szervezet megpróbál
eltávolítani valamit a légutakból (esetünkben a sűrű, letapad nyákot).

Mivel lassan jön a náthák, s talán az influenza szezonja is, jó egészséget kívánok és
megnyugtatom Önt, hogy ha szüksége lenne rá, nyugodtan szedhet ambroxolt.

Egészséges hosszú életet kívánok Önnek is,
Dr Gerencsér Emőke
Fül-orr-gégész főorvos

Kuc-kuc 2012.03.15. 20:21:51

@horvathluigi: Tisztelt Főorvos Úr!

Kérdem én, hogy eme fontos adatot miért nem lehet feltüntetni akkor az említett gyógyszer betegtájékoztatóján? Mármint, hogy este már nem ajánlatos bevenni a pirulát?
Az már csak hab a tortán, hogy a mi háziorvosunk is rendszeresen ezt írja fel, de sem ő, sem a patikus nem hívta fel a figyelmünket arra, hogy este 6 után be ne szedjük, ha jót akarunk magunknak.
Lassan egy hete szedem én is, és mint a blognyitó, Jasmioneee is írta, nincsenek nyugodt éjszakáim...

ragazza_bp (törölt) 2012.03.27. 13:22:27

Nem azért, de ez egyértelmű, hogy este már nem szabad bevenni...a köptetőnek az a lényege, hogy köhögésre ingerel, hogy feljöjjön a nyák. Szóval ez logikus, hogy nem lefekvés előtt veszi be az ember, hogy ne este meg éjjel jöjjön rá a köhögőroham, hanem reggel ill. napközben, hogy nappal köhögjön....logika.

LHedvig 2012.12.20. 23:40:35

Csak annak logika, aki nem laikus... Én biztosan úgy szedném, ahogy az orvos előírja... Itt nem lehet találgatni, mert ha nem értek hozzá, akkor nyilván orvoshoz fordulok. Ez az utolsó hozzászóló nem kicsit volt nagyképű...
Honnan tudhatnám, mi az egyértelmű egy tablettában? Hm?

Alienita999 2013.10.21. 08:42:03

Én rendszeresen szedem, ha meg vagyok fázva. Pont azért ragaszkodom hozzá, mert az arcüreget is szépen tisztítja, semmi más nem indítja meg úgy a felgyülemlett váladékot, mint ez. Szerintem te egyszerűen allergiás vagy valamelyik összetevőjére.
Ez és a Zyrtec-D vagy a Clarinase tabletta együtt egyszerűen csodát tesznek.

Bannor 2020.02.29. 02:56:24

Ezen a hajnali órán véletlen akadtam rá a bejegyzésre, azonnal megakadt a szemem rajta: Nem véletlenül. Szóról szóra ugyanezt a poklot élem át. Megállás nélkül a fulladásig köhögök és igen az Ambraxol Q-t tartom felelősnek az állapotomért. Nincs olyan, hogy jó időpont a bevételére, ha három napja nem alszol, haloványan abban reménykedsz talán napközben sikerül egy pár óra. Hát nem. Az ember szervezete amúgy is kimerült, ezerszer érzékenyebb mindenre, és amikor szó szoros értelmében az az érzése van, hogy éppen a tüdejét köhögi ki darabokban, akkor eljön az a pont, hogy kidobja az Ambraxol Q-t és az életben még a nevét se ejtse ki senki - feltéve ha megérem még a reggelt. vannak kétségeim.

Bannor 2020.03.16. 02:29:07

@Bannor: Nos így a koronavírus árnyékában, nem sokkal később az ügyeleten, ahol azonnal hörgőtágítót és köhögéscsillapítót adtak gratuláltak annak az orvosnak aki száraz köhögésre írta/javasolta a gyógyszert, tényleg csoda, hogy nem fulladtam meg. Hát csak ennyi az adalék. kihagytam volna az életemből ezt az élményt.
süti beállítások módosítása